Open Critic:
https://opencritic.com/game/7407/star-w ... llen-order
Metacritic:
https://www.metacritic.com/game/pc/star ... ic-reviews (PC)
https://www.metacritic.com/game/xbox-on ... ic-reviews (XBox)
https://www.metacritic.com/game/playsta ... ic-reviews (PS4)
Bin da schon bisschen überrascht. Die PS4-Wertungen, also so im niedrigen / mittleren 80er Bereich habe ich erwartet. Aber die 90 bei PC? Niemals. Nach 10 Stunden und ca. der Hälfte des Spiels würde ich weiterhin dem Spiel eine (hohe) 70er Wertung geben.
Gerade das mehrfachlich die Story so gelobt wird verstehe ich nicht. Für mich die mit Abstand(!) größte Schwäche des Spiels. Die "fesselnder Geschichte" (GameStar) finde ich nicht. Die "spannende Figuren mit inneren Konflikten" auch nicht. Überhaupt, das einzige was ich z.B. von Cal weiß ist der Name von seinem Jedi-Meister - das wars. Wenn es hier noch jemand spielt, könntet Ihr mir vielleicht erklären wo die Story fesselnd ist? Oder bin ich da für einfach nur zu doof? Ich mag ja wirklich Star Wars, vielleicht liegt es daran das ich Episode 4 kenne ( ), aber mich fesselt da gar nichts, und die ganze Erzählweise (Geh auf Planet A, jetzt auf Planet B, oh wir müssen zurück zu A, und jetzt gehen wir doch wieder zu B) ist... urgs. Und ich bin wirklich ein Star Wars Fan. Ich mag Star Wars. Alles was da aber bisher passiert ist juckt mich halt so gar nicht.
Meine Meinung trifft am ehesten die von Eurogamer:
One of Fallen Order's big selling points is its Metroidvania influence - namely, the use of myriad unfolding paths that unlock as you acquire new abilities, with a level map to help players navigate (green means the route is unlocked, red is a no-no). It's simultaneously the game's biggest asset, and biggest flaw - a double-edged lightsaber, if you will. ...
In the middle of the game, however, the story objectives ask you to revisit the same few planets - and this is when the Metroidvania elements become incredibly tedious. The objectives are normally placed beyond everything you've already explored, which is a long way to walk. While you can unlock shortcuts, these are often hard to spot in the all-blue, complicated level maps, and are no longer marked in the bright yellow colour that indicates an unexplored area. In any case, most shortcuts aren't significant enough to make a big dent in travel time. With the buzz of exploring a new world now gone, you have a lot less patience to go back through complicated winding tunnels. Then, once you've completed your objective, the worst part of all: you have to trek back to the ship, a process which can take over 20 minutes of hacking your way through enemies you've already defeated. Even Dark Souls eventually gets a fast travel option about 2/3rds of the way through, and Fallen Order is crying out for something similar. ...
The one thing that could have inspired me to keep grinding through all this would have been the promise of gripping story developments. But alas, there's very little there. ... It's a never-ending breadcrumb trail with no emotional payoff. At the heart of the narrative problems lies one key issue: I simply don't care about any of the characters. Cal has the personality of a wet poncho. Ultimately, Fallen Order has a story that barely develops. It's a story without clear direction. It's a story without risk.