Der Elden Ring Thread

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IpsilonZ
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von IpsilonZ »

MaxDetroit hat geschrieben: 22. Feb 2022, 15:31
Vinter hat geschrieben: 22. Feb 2022, 15:14 Launch Trailer: https://youtu.be/GKIvWFhPqFs.

Es wird wieder neues Zeug gezeigt, gibt sogar eine offizielle Warnung vom Vertrieb. Ich hab ihn nicht gesehen, aber vielleicht habt ihr ja Bock.
Der Trailer enthält bisher noch nicht gezeigte Charaktere und Szenen. Spielerinnen und Spieler, die ohne dieses Wissen das Spiel genießen wollen, sollten sich den Trailer daher nicht ansehen.
IpsilonZ hat geschrieben: 22. Feb 2022, 15:27 Ja, ich habe auch einige Warnungen gehört. Omnipotent im Resetera Forum meinte er rät dazu ihn nicht zu gucken.

Habe auch schon von welchen gehört, dass sie etwas bereuen, da wohl einige Bosse gezeigt werden und anscheinend auch spätere Gebiete. Ich werds skippen. Ich muss nicht mehr überzeugt werden und kann die 3 Tage jetzt auch noch warten.
Vor Story Spoilern habe ich keine Angst, aber gerade so das Auftreten und In-Erscheinung-Treten der Bosse will ich mir nicht Spoilern. Wenn man z.B. durch einen Nebel geht und nicht weiß was einen erwartet, die Spannung will ich mir nicht nehmen lassen. PS: Gibt es überhaupt wieder Nebelwände in Elden Ring? :think:
Wichtiger als Storyspoiler ist mir das Erleben der Welt an sich. Deswegen will ich vor allem nicht zu viele Gebiete sehen. Bzw. keine Moment wie den ersten Blick auf Anor Londo in Dark Souls oder so. Versuche aber trotzdem andere Spoiler ebenfalls zu vermeiden.
Jap, Nebelwände gibts wieder. Aber dieses mal sind sie eher goldfarben. :D
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Kesselflicken
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Kesselflicken »

Da bei mir bis 31.03. noch 5 Tage Resturlaub aus 2021 weg mussten, habe ich mir tatsächlich mal die nächste Woche freigenommen um Elden Ring zu spielen. Ein From Software-Spiel zum Release mitzuerleben, stelle ich mir interessant vor.^^ Mal schauen wie es läuft. Wird nach Dark Souls 1 ja erst mein zweites Spiel aus der Riege.

Hab mich auch nur mäßig informiert bislang. Trailer nur sporadisch verfolgt, aber mir die Klassenübersicht zuletzt mal angesehen. Die Stats sind so ziemlich dieselben wie in Dark Souls oder?
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IpsilonZ
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von IpsilonZ »

Kesselflicken hat geschrieben: 22. Feb 2022, 18:29 Da bei mir bis 31.03. noch 5 Tage Resturlaub aus 2021 weg mussten, habe ich mir tatsächlich mal die nächste Woche freigenommen um Elden Ring zu spielen. Ein From Software-Spiel zum Release mitzuerleben, stelle ich mir interessant vor.^^ Mal schauen wie es läuft. Wird nach Dark Souls 1 ja erst mein zweites Spiel aus der Riege.

Hab mich auch nur mäßig informiert bislang. Trailer nur sporadisch verfolgt, aber mir die Klassenübersicht zuletzt mal angesehen. Die Stats sind so ziemlich dieselben wie in Dark Souls oder?
Im Grundsatz, jap. Gibt wohl n paar Anpassungen was für Einfluss manche Attribute auf bestimmte Stats haben. Ich habe gehört, dass zB Dex die Geschwindigkeit von Spells beeinflusst. Da wurde aber anscheinend auch noch gebalanced und so.
Und Arcane kann man Leveln und es scheint noch nicht wirklich bekannt zu sein was das macht, bis wohl auf die Item discovery to erhöhen.
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Vinter
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Vinter »

In der ARD lief die Tage ein feuilletonistischer Bericht über Elden Ring. Tatsächlich neues gibt's für uns da nicht zu entdecken, aber es ist cool, dass es das Spiel selbst in so eine Kultursendung schafft - oder umgekehrt: Das es überhaupt eine Sendung im deutschen Fernsehen gibt, die sowas aufgreift.

https://www.daserste.de/information/wis ... o-892.html
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Smutje187
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Smutje187 »

Vinter hat geschrieben: 23. Feb 2022, 12:20 In der ARD lief die Tage ein feuilletonistischer Bericht über Elden Ring. Tatsächlich neues gibt's für uns da nicht zu entdecken, aber es ist cool, dass es das Spiel selbst in so eine Kultursendung schafft - oder umgekehrt: Das es überhaupt eine Sendung im deutschen Fernsehen gibt, die sowas aufgreift.

https://www.daserste.de/information/wis ... o-892.html
„"From Software" wurde berühmt mit "Dark Souls". Das vielleicht melancholischste, sicher aber einflussreichste Videospiel des vergangenen Jahrzehnts. Das Mastermind dahinter ist aber ein anderer: Hideteka Miyazaki. Nur wenig ist bekannt über ihn.

Eine der seltenen Filmaufnahmen: Als Emmanuel Macron 2021 Japan besuchte, traf er dort drei Künstler. Miyazaki war einer von ihnen.“ - bitte was, „You have been invaded by PresidentMacron“?
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IpsilonZ
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von IpsilonZ »

Ich erinnere mich noch an die Zeiten wo ich mir bei Fernsehbeiträgen über Videospiele an den Kopf fassen musste, weil die Leute klar nicht gewusst haben worüber sie da reden.
Staune wie gut der Beitrag hier war. Klar, extrem romantisiert und nichts wenn man sich eine kritische Auseinandersetzung erhofft. Aber so inhaltlich schien da alles gut zu sein.

Jetzt bin ich auf die Reviews in ca. 2 Stunden gespannt. From Software Spiele kommen ja eigentlich grundsätzlich immer gut weg aber mir ist in den letzten Tagen erst aufgefallen, was für große Erwartungen es zu geben scheint, nicht nur bei den Leuten die eh schon Fans sind.
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CybernetikFrozone
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von CybernetikFrozone »

Also einerseits würde ich es feiern,wenn daraus ein zweites Cyberpunk 2077 wird,mit ps4,Xbox Fehlern aber andererseits will ich schon das dass Ding zum Start fertig ist.
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IpsilonZ
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von IpsilonZ »

Hm.. mir fällts schwer sowas zu feiern. Grad wenn man merkt wie sehr die Devs bei CDPR eh schon leiden mussten (u.a. wegen der vielen absurden Versprechungen).

Aber natürlich will auch der Fan in mir sowas nicht.
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Vinter
Foul Tarnished
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Vinter »

Es geht los:
Hello! Elden Ring is one of the best games I've ever played. It mixes the blissful wonder of Breath of the Wild with the intricate design of Dark Souls. It's more accessible than previous From Software games, yet just as tense, punishing, and weird. A tremendous achievement.
I've played for about 40 hours over the past week, and every hour that I'm not playing, I wish that I was.

Paraphrased from a text conversation with
@DanRyckert
:
- Dude I think we're playing one of the best games ever made
- Yes. Yes we are
Jason Schreier

Es hat aktuell absurde 98 Punkte auf Metacritic, über 27 Reviews. :ugly: Videogames-Journalismus ist so kaputt.
FromSoftware's Elden Ring is a nearly perfect culmination of the ideas and mechanics which originated in Demon's Souls and became cornerstones of the developer moving forward. Even more so than Dark Souls 3, Elden Ring feels like a celebration of everything FromSoftware has created in the last decade, merging elements of all its previous entries to create something at once wholly different and yet completely familiar. Elden Ring succeeds at almost everything it attempts to do - and it's attempting to do a lot more than players may expect.
Elden Ring might be the most accessible FromSoftware "Soulsborne" game yet, both in terms of story and gameplay. There is still a large amount of obscure conversations with NPCs and reading item descriptions remains the only way to really understand all aspects of the lore, but players will have a good grasp on the general plot and story throughout - something which cannot be said for all of FromSoftware's previous titles.
The smaller dungeons feel like perfected versions of Bloodborne's Chalice Dungeons, helped immensely by the fact that most are short, contained experiences which can be knocked out in five-to-ten minutes.
The largest and most detrimental visual quirk is how enemies look when viewed from far away - since so much of Elden Ring's open world is loaded at any given point, enemies in the distance are reduced to two-dimensional, low-poly images until players get closer to them. Thanks to the game's impressive draw distance and large areas it's easy to see these low-poly animations from a distance, and it can be somewhat immersion-breaking.
Screen Rant
One of the biggest selling points of Elden Ring is that it has an actually engaging open world. So many open games have become bloated messes, mere parodies of the genre, in recent years. Pins upon pins upon pins, with tie-ins and companion apps; it’s ridiculous in some cases. But Elden Ring feels fully complete, in the sense that discovery is paramount before reaching marked destinations for small dopamine hits. I constantly found myself looking off in the distance, and becoming fixed with finding out how to get somewhere.
The map is far bigger than expected, going beyond the limits of what the screen shows you at first. You’re constantly coming across new stuff, because exploration is so expansive. So there are some gates (think keys you need to get into specific areas), but by and large you can explore nearly the entire map. Finishing a “story” boss will lead you to the next area by default, or you can sometimes sneak there using a hidden path and sequence break (to a point). If you’re worried about a lack of “traditional” areas: don’t be. There are plenty of massive, deliberate zones just like the old games. That said, some of the open world stuff isn’t as exciting as I’d like.
When I was at the foot of the final boss, I went back and found 15 hours of more stuff to do, and didn’t exhaust it all. The “40-hours-or-more” mark for a first playthrough is roughly what a lot of people are looking at, erring on the side of “more.” In fact, on my second playthrough, I found at least 10 things I hadn’t done before in the first five hours of that next go-around. The scope should encourage multiple playthroughs more than any past From Software title.
So many challenges are optional that it not only funnels into that aforementioned genuine sense of discovery, but it also feels like you can choose how difficult you want the game to be. Sure, there are roadblocks in the sense that critical path encounters lead to new areas, potentially new items/upgrades, and better places to farm/level-up. Some of those gates are going to be annoying if you want a constant sense of story progression. I even felt the pang of linearity near the end of the game as things were wrapping up and funneling into a pointed series of boss fights.

Given how much Elden Ring encourages you to sit back and enjoy it, it was never truly an issue for me, because I could take a break and go explore somewhere else. It also doesn’t sacrifice the core Souls loop of overcoming challenges and the sense of accomplishment that hits you like a ton of bricks afterward. Yes, that setup isn’t for everyone. But I also think that Elden Ring is one of the most accessible From offerings yet from a skill floor perspective, while catering to everyone who has been along for the ride this whole time (the ceiling can get high still).
To say I was blown away by Elden Ring is an understatement. Sure it’s still going to appear esoteric and unapproachable to a subset of people. There are things it could still do better in terms of onboarding, and it could do even more on the front of quality-of-life enhancements for returning Souls players.

But as an experience, it’s one of the most wondrous and open-ended games I’ve played in years. It has so much to say from a design perspective that people will be talking about its choices for years on end, and playing it for longer.
Destructoid
The world of Elden Ring is an absolute marvel. This is one of the rare cases where a studio has really undersold both the scope and the quality of an open world. When I got the first piece of the map showing Limgrave and Stormveil Castle, I thought it must have been around 1/4 to 1/3 of the explorable territory. After all, Hidetaka Miyazaki himself estimated it would take approximately 30 hours to complete the game. I had only beaten the first of six Demigods at the 30-hour mark.
If I had to compare the Lands Between to any other open world, it would be Breath of the Wild’s. There’s so much to do and see here, and few games capture the raw feeling of exploration like Elden Ring does. I’m still far from experiencing everything the game has to offer, and I estimate you could put well over 120 hours into it and still not have discovered everything.
I thought the game was easier than previous FromSoftware titles, but it’s not because it has been toned down in any way. It’s no less challenging; it’s just that you have more options available when confronting a situation.
In Elden Ring, whenever I ran into a boss I just couldn’t take down after the first few tries, I left and explored. Typically, I’d clear a few areas, find some upgrade materials and a new item or two, and then head back and take the boss out. Since every Site of Grace (bonfire) acts as a fast travel point, you can quickly dip out and take a breather if you start getting frustrated.
I played Elden Ring on PC, and it’s a gorgeous game in 4K. However, I imagine mid-range PCs will struggle with it. Even with my hardware, I would get microstutter every once in a while. The odd thing is, it didn’t matter if I stayed at 4K or dropped down to 1440p; they still happened. Turning Resizable Bar on seemed to help a bit, but that might have been a placebo.
Unfortunately, there’s no DLSS, RTX, or FidelityFX here. I’d love to see DLSS added at some point since it would likely help with texture streaming and maybe cut some of the microstutter.
Elden Ring is a tour de force and is maybe the only example of a studio underselling a title. It’s an M-rated Breath of the Wild, full of secrets, intrigue, and an enthralling world to explore. It’s a game that makes me excited about gaming, and it’s fantastic to see a highly anticipated title like this turn out so well.

Games like Elden Ring only come once or twice in a generation and raise the bar on what the medium can offer. It’s challenging and unfair at times, but it also gives you the tools to overcome any of its obstacles, and those who persevere will get one of the most satisfying experiences in gaming.
Game Revolution
However, for a game that has carried expectation in a way that few titles can approach, we’d hoped Elden Ring would try to be something more: to be the new gold standard for the genre and to be the largest paradigm shift for modern action-adventure games since Demon’s Souls landed over a decade ago.

And while it doesn’t quite reach those expectations, it’s still an absolutely incredible experience that fans will spend the next 6 months exploring.
The boss fights in these games can be nothing short of magical and Elden Ring absolutely delivers. We found ourselves loudly swearing just as much at the amazing set pieces and locations the fights take you to, as we did at the perfection most bosses demand. There is so much to this game, and the bosses, that hasn’t been seen yet.
With the very little guidance, the game gives you regarding where you should go next, we occasionally found ourselves smashing our heads against the wall of bosses we were clearly under-levelled for.

Similarly, by doing a lot of exploring, we also found ourselves reaching story critical moments that were supposed to pose a huge threat, only for them to be felled in a few shots thanks to the inadvertent grinding we happened to do on our travels.
There are still plenty of times when a boss will kill you in one hit, with an attack that’s so un-telegraphed that it feels nothing but cheap. We’d really wished that by now, those types of encounters would have been ironed out, but it’s common enough to be a frustration.
There are optional forts in Elden Ring that dwarf castle Boletaria.
While the art direction and style of the game is unimpeachable, graphically, Elden Ring can often look dated. This isn’t helped by the visually incredible Demon’s Souls remake on PlayStation 5, but there are plenty of muddy textures throughout the world.

Faces and skin generally have always looked a bit strange in the Souls games, and Elden Ring is no exception. On PlayStation 5 we also encountered some performance issues, with stuttering occurring when the open-world was attempting to load in some grass textures and other bits of decoration.

This didn’t occur at all during indoor sections. The game offers two modes, one that prioritizes frame-rate and another that prioritises resolution. We stuck with the frame-rate options throughout, and while the game still looks good, especially with the overwhelming amount of colour that’s been used, it looks closer to something like Dark Souls 3 than the Demon’s Souls remake.
Videogames Chronicle
Stumbling upon high-level areas, toppling optional boss fights, discovering secrets and hidden quests, spotting strange but captivating enemies and locations off in the distance: Elden Ring wholeheartedly fulfils that fantasy of an open world FromSoftware experience, triumphantly fusing difficulty, freedom, and intrigue.
What's more, there's a frankly absurd amount of optional bosses in the game. Some simply roam the open world while others are hidden away in dungeons, caves, and catacombs. The only problem is some of them are just a bit crap. Either repurposed enemies from the mainland or posing little threat in general, they can be very hit or miss. And since there are so many of them, it can sometimes feel like they're just there to pad the game out a little more. The issue is nowhere close to being a Dark Souls II problem, but a bit more care and attention for these side battles wouldn't have gone amiss.
The same can be said of the non-mandatory dungeons: the first few will be exciting ventures into the unknown, but you'll quickly begin to spot their quirks and general layouts. A lot of them begin to look the same the more you play, with a simple puzzle of finding a lever to unlock a door being the task behind a lot of them. They're enjoyable enough, but don't expect to find anything revolutionary down in their depths.
However, where the game falls short is in its visuals and performance. There's no getting around it: Elden Ring doesn't look as good as PlayStation 5 launch title Demon's Souls. Bluepoint Games did an outstanding job remaking the 2009 classic for the modern era. In comparison, Elden Ring looks... fine? There's a clear drop in overall visual quality, but the art direction of FromSoftware shines through with some jaw-dropping scenes and environments.

What isn't acceptable is the framerate. The game has two options: Performance Mode aims for 60 frames-per-second while Quality Mode improves the graphics. The vast majority of our playthrough was conducted in Performance Mode, and rarely did the title maintain a consistent framerate for any decent length of time. We're not talking dramatic drops that slow the game to a crawl, but rather constant little dips here and there which become a bit of a nuisance. While we just about managed to put up with it, you'll constantly notice the framerate dipping no matter where you are in the open world or what you're doing.

Except there's more: persistent texture pop-in occasionally spoils the scenery. It happens most often when fast travelling to Sites of Grace, but can also occur when you're simply riding about the open world. It takes a second or two for the greenery at your feet to load in, and other smaller objects will suddenly just appear in the distance despite being able to see the landscape well beyond them. A common problem for open world games, but it's particularly egregious in Elden Ring.
Push Square
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Nephtis
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Nephtis »

Wtf, überall BESTWERTUNGEN. Das sich scheinbar From Software nochmal neu erfindet hätte ich nicht erwartet. Eines der besten Spiele aller Zeiten?! :ugly: :shock:
Rince81
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Rince81 »

Muss man das jetzt doch spielen, obwohl man Dark Souls nach ner Stunde abgebrochen und nie wieder ein From Software Spiel angegucket hat? :mrgreen:
Die "Gesendet von meinem HTC11 Life mit Tapatalk"-Signatur
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bluttrinker13
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von bluttrinker13 »

Rince81 hat geschrieben: 23. Feb 2022, 16:09 Muss man das jetzt doch spielen, obwohl man Dark Souls nach ner Stunde abgebrochen und nie wieder ein From Software Spiel angegucket hat? :mrgreen:
Höre ich da nicht wie ein Robosaurier Ihr Baby frisst...?
#bartinaustralienanspielung

(Spoiler: JA! :mrgreen: )
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Indii
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Indii »

Zweithöchste Wertung der GameStar-Geschichte (vor Abwertung)! Das heißt also, Elden Ring ist schlechter als Warcraft 3, wenn ich es richtig erinnere…
Ingoknito
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Ingoknito »

@Andre habt ihr wie bei Elex 2 auch schon Vorab-Keys für Elden Ring zum früher spielen bekommen oder müsst ihr wie das gemeine Fußvolk auch noch warten?
MaxDetroit
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von MaxDetroit »

Ja, wiederholt sich denn gerade irgendwie 2017?

Horizon Zero Dawn - Release Date: 28. Februar 2017
Zelda: Breath of the Wild - Release Date: 3. März 2017 (Metacrtic: 97)

;)
Zuletzt geändert von MaxDetroit am 23. Feb 2022, 16:42, insgesamt 2-mal geändert.
Tripster
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Tripster »

Nephtis hat geschrieben: 23. Feb 2022, 16:06 Wtf, überall BESTWERTUNGEN. Das sich scheinbar From Software nochmal neu erfindet hätte ich nicht erwartet. Eines der besten Spiele aller Zeiten?! :ugly: :shock:
Das frage ich mich auch. Ich hab mich bisher nie an die Souls Spiele rangetraut aber das scheint ja wirklich ein Meisterwerk zu sein. Das einzige was mich abschreckt ist die lange Spielzeit.
Topper_Harley94
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Topper_Harley94 »

94er Wertung von GamePro. Bin echt gespannt.
TheBenergy
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von TheBenergy »

Die Souls-Spiele waren zwar bisher auch nicht meins aber bei diesen krassen Wertungen überlegt man doch zweimal.
Bin auf jeden Fall gespannt was Jochen und Andre dazu sagen und wünsche allen Fans viel Spaß!
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Lurtz
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Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Lurtz »

Erster technischer Guide zur PC-Version:
Would this game kill PCs like it kills player characters? Nope. As it turns out, Elden Ring will perfectly manageable on a range of hardware, and even if you do want to up the frame rate, there are over a dozen custom graphics options to help you get there.
https://www.rockpapershotgun.com/elden- ... ings-guide
Children are dying.
That's a succinct summary of humankind, I'd say. Who needs tomes and volumes of history? Children are dying. The injustices of the world hide in those three words.
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Dicker
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Registriert: 20. Mai 2017, 20:29

Re: Der temporäre Elden Ring Thread

Beitrag von Dicker »

Das freut mich sehr, hab seit Ewigkeiten mal wieder ein Spiel vorbestellt und mir Freitag frei genommen (die Kollegen denken direkt an Fasching, ich so, näääh),das wird ein Fest. Jetzt muss es nur noch pünktlich ankommen.
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